Σελιδες απ'τη νεωτερη ποιηση '60-'70

 
Αδιέξοδο

Μη λες τίποτα πια
Δεν χωρούμε μέσα μας
Πληθαίνουμε όσο πάμε
Κι είναι τα σπίτια πλέον ακατοίκητα
Κι απέραστοι του φωτός οι δρόμοι
Αν πεις μια λέξη ακόμα
θα γίνω νερό, θα γίνω χώμα
Κι ίσως με πλάσει ο θεός απ'την αρχή
Κι αυτό φοβάμαι

ΜΑΡΙΑ ΑΓΑΘΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΕΝΤΡΟΥ

-

Θα μπορούσα

Θα μπορούσα ώρες ολόκληρες να ρουφώ
την αναπνοή σου αμίλητος ακούγοντας σε
να μιλάς σαν ήχος βροχής σε λουλούδι
για θέματα αδιάφορα. Τόσο λίγο καταλαβαίνει
ο ένας τον άλλο, αλλά, ξέρεις, φθάνει
να βλέπω το χέρι σου να γυρνά
μια σελίδα βιβλίου μισοφωτισμένο απ'τη λάμπα
ή την πλάτη σου να σκεπάζει την κάμαρα
και να σωπαίνω. Ο χρόνος έφερε
αυτό το απροσδόκητο μέσα μου:
σ'έλαμψε τίμια και τώρα σε νιώθω
σαν πράσινη φωτιά να μεγαλώνεις.
Αθόρυβα που πατά η νύχτα, προνοητική
για ότι αφέθηκε ανεκπλήρωτο ή ανείπωτο.

 ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ

-

Ξεπέρασα το μέτρο

Ξεπέρασα το μέτρο
τρεις νύχτες πλάγιασα κοντά σου.

Λούστηκα ως στα χείλη στο άγριο φως
πλημμύρισαν μέσα μου οι δονήσεις,
θέριεψε το δέρμα μου στο χάδι.

Περνούν τώρα οι άνεμοι και με σκουπίζουν απ'τη γη
με σηκώνουν πάνω  απο τη νύχτα.

Δε λέω πια ν'αναστηθώ.

ΝΙΚΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

-

Φοβάμαι

Φοβάμαι τα διψασμένα δάχτυλα
Φοβάμαι τα μάτια που δεν απαντούν
Φοβάμαι τα παιδικά βλέματα που ξέρουν
Φοβάμαι την καρδιά σας που ξεχνά
Φοβάμαι την καρδιά μου που θυμάται
Φοβάμαι τη σωτηρία του έρωτα
Φοβάμαι το λυγμό στο βαθύ μυστικό της νύχτας
Τη μεγάλη κραυγή που έπνιξα
Τη μεγάλη γαλήνη
Τη μεγάλη αγωνία
Το αστραφτερό δρόμο που οδηγεί παντού
Τα βουβά καράβια του γυρισμού
Την ομορφιά που δεν παρηγορεί
Την ασκήμια που δεν ελπίζει
Τα χέρια του πατέρα μου σαν κόβουν το ψωμί
Τα μάτια της μητέρας μου όταν κοιτάζουν τη ζωή μου

Φοβάμαι. 

ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑ

-

Δεν ωφελεί να περιορίζεις τα πουλιά

Δεν ωφελεί να περιορίζεις τα πουλιά 
με ξόβεργες, με σκιάχτρα, με κλουβιά
να περιμένεις στις διαβάσεις των αποδημητικών
μερόνυχτα, να ρίχνεις τουφεκιές.
Ότι μπορεί να φτερουγίσει δε σκλαβώνεται
προετοιμάζεται στα θερμοκήπια των στερήσεων
προσμένοντας αργά ή γρήγορα την ώρα του.

ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΦΗΣ

-
"Σελίδες απ'τη νεώτερη ποίηση" -Εκδόσεις παρουσίες 1971




 

Top Blogs

Facebook Page

Pinterest

Followers

Follow this blog with bloglovin

Follow Word Chimes